Jaja minta menu yang ada gelas pada cashier dan makan (dine in) di restoran....sambil tu Jaja ada tanyakan pasal gelas yang ke-3... tapi dia cakap gelas tu bermula esok....ok la... bila cashier tu nak packing gelas, suami Jaja terperasan gelas tu warna hitam (football)....sepatutnya dapat purple (cycling).... bila Jaja tanya kenapa hitam, dia jawab purple dah habis stok.... Jaja nak cancel order tapi dia kata tak boleh.... so Jaja request untuk dapatkan gelas ke-3 (hijau).... dia tak kasi.... bila Jaja tengok dia berkeras tak nak tolok ansur, Jaja cakap antara dua je.... kasi gelas hijau atau cancel order.... Cashier tu pergi tanya manager dia dan manager dia kasi gelas hijau.... settle.... kan senang macam tu.... Awal-awal Jaja dah cakap makan, tapi cashier tu pergi bungkus pulak... macam-macam hal.... mungkin dia dah mengelabah kot....
Jaja bukan seorang yang cerewet tapi kalau orang tak boleh bertolak ansur, memang itu 'makanan' Jaja la.... Kita berurusan dengan manusia, memang banyak karenah jadi kita kena la pandai takcle..... Jaja dah lama dalam bidang customer service ni.... kalau tak pandai handle, tu sebab ramai yang stress.... kan Jaja dah membebel... hahaha.... jom tengok gambar gelas yang Jaja dah 'menang'...hehehehe.....
gelas ke-3
6/7/2012 - Football - Grey - selesai (6/7/2012)
13/7/2012 - Cycling - Purple - selesai (16/7/2012)
20/7/2012 - Athletics - Green - selesai (19/7/2012)
27/7/2012 - Swimming - Blue
3/8/2012 - Gymnastics - Red
10/8/2012 - Basketball - Turqoise (klu x salah la)...
No comments:
Post a Comment