Showing posts with label Mainan. Show all posts
Showing posts with label Mainan. Show all posts

Friday, April 27, 2012

Mainan geget-geget

Assalamualaikum.... Rabu lalu Jaja ke Alamanda untuk beli barang-barang keperluan yang hampir habis.... ye ke?..ish ish ishhhhh  tujuan utama pergi situ ialah cucuk duit... hahahaha.... maklumlah gaji dah masuk.... tak sabar-sabar nak keluarkan, tak sempat pun duit tu nak panas dalam akaun.... Jaja shopping sikit-sikit je sebab weekend ni Jaja nak turun KL... masa tu boleh shopping sakan..... sekarang trend Jaja bershopping dah lain sikit... masa dahulu, mula-mula Jaja akan ke bahagian barang-barang dapur  dan bahagian-bahagian seterusnya tapi sekarang ni Jaja suka ke bahagian baby dan toys dulu.... mungkin baby Humaira yang menjadi penyebabnya... hahahaha....

Jaja ada beli teether untuk baby Humaira (Jaja panggil 'mainan geget-geget')... benda ni digunakan untuk mengurangkan gatal gusi pada bayi.... sekarang ni baby Humaira dah ada 3 batang gigi.... 2 di bawah & 1 di atas.... 2 batang lagi di atas coming soon (gigi taring tu).... heran Jaja cepat pulak baby Humaira ni tumbuh gigi... semalam masa pergi checkup, Jaja ada tanya doktor berkenaan dengan keadaan 'luar biasa' (bagi pendapat Jaja la) berkenaan gigi baby Humaira.... lega bila doktor bagitau ada baby yang giginya keluar seawal usia 3 bln.... cuma jarang-jarang berlaku.... dan doktor advise Jaja jangan kasi guna teether untuk elak jongang sebab gusi dan lelangit baby Humaira masih lembut.... mana yang baik akan Jaja ikut untuk kebaikan baby Humaira.... nanti tak pasal-pasal bila baby Humaira dah besar, disamannya Jaja.... hahahaha...

     

Saturday, March 31, 2012

Mainan yang pertama...

Assalamualaikum..... petang semalam lepas balik kerja Jaja terus pergi Pasar malam dekat Presint 2.... Jaja beli barang-barang basah untuk stok seminggu.... harga berpatutan.... selain tu Jaja ada beli makanan untuk minum petang.... pusing-pusing banyak kali baru beli.... mula-mula pusing survey, pastu baru pusing nak beli....hahaha.... kalau pergi dengan en.somi mesti dia merungut penat berjalan.....

ada satu gerai ni dia jual makanan ringan.... Jaja terpandang satu mainan ni.... Jaja memang nak cari mainan yang ada bunyi-bunyi sesuai dengan umur baby Humaira yang baru nak masuk 4 bulan.... belek punya belek, mmmm boleh la... harga RM1.50.... sampai rumah Jaja buka mainan tu, ada gula-gula.... yang itu Jaja buang sebab Jaja target mainan + bunyi je.... Jaja cuba operate mainan ni sebab Jaja nak masukkkan loceng tapi tak boleh... takpe la, janji ada bunyi yang boleh menarik perhatian baby Humaira.... dah lama baru Jaja perasan yang mainan ni rasanya bukan diperbuat daripada plastik yang selamat untuk baby..... berkemungkinan ada toksik.... kenapa la masa beli tak terfikir.... nanti baby Humaira mesti gigit-gigit mainan ni.... dah terbeli sayang pulak nak buang.... ok la nanti Jaja dengan mummy je yang pegang mainan ni dan bunyi-bunyikan untuk baby Humaira.... ibu-ibu yang ada anak sila hati-hati ye...